چهارشنبه ۱۷ اسفند ۰۱

چه زماني بايد به دنبال روشهاي درمان سريع بواسير باشيم؟

مطالب به روز پزشكي در حوزه سلامت و درمان بيماريها

چه زماني بايد به دنبال روشهاي درمان سريع بواسير باشيم؟

هنگامي كه عروق و شريان‌هاي ناحيه مقعد آسيب ديده و دچار التهاب شوند، زائده هاي هموروئيدي بوجود مي‌آيند. بواسير يا هموروئيد مي تواند در داخل و يا خارج از ناحيه ركتوم بروز كرده و علائم متفاوتي را ايجاد كند.

يكي از پيامدهاي جدي نگرفتن درمان بواسير خارجي و تأخير در شروع اقدامات درماني، ترومبوزه شدن هموروئيد است. تشكيل لخته خون در زائده بواسيري مي تواند درد زيادي ايجاد كند و احتمال ايجاد خونريزي را افزايش دهد. بيماران با قرار گرفتن در چنين شرايطي به دنبال روش هايي براي درمان سريع بواسير خارجي هستند تا هرچه زودتر از درد و ناراحتي اين عارضه خلاص شوند.

اگر اين علائم را مشاهده كرديد حتما در اولين فرصت به دكتر متخصص مراجعه كنيد و علت آن را پيگيري كنيد. نمي توان به طور قطع علل مشاهده اين علائم را، بواسير يا هموروئيد عنوان كرد چون نشانه اي مثل خونريزي از مقعد ميتواند دليل ديگري هم داشته باشد. براي تشخيص بواسير خارجي پزشك ابتدا تمام علائم بيمار را به طور كامل بررسي مي كند. سپس با معاينه باليني، بيماري به راحتي تشخيص داده مي شود و نيازي به انجام آزمايشات يا معاينه داخل ركتوم نيست. تشخيص و درمان سريع بواسير خارجي در كلينيك پايتخت توسط پزشكان مجرب و كادري حرفه اي صورت مي گيرد و اين مركز آماده ارائه خدمات درماني به شما بيماران عزيز مي باشد.

اما دلايل ابتلا به اين عارضه چيست و چگونه مي توانيم از آن پيشگيري كنيم؟ عواملي مثل وزن بالا، اسهال و يبوست مداوم، زور زدن هنگام دفع مدفوع، كم تحركي و نشستن هاي طولاني و حتي ژنتيك مي توانند زمينه بروز بواسير خارجي و داخلي را فراهم كنند. در واقع ايجاد هرگونه فشار بيش از حد در ركتوم و مقعد مي تواند به ايجاد بالشتك هاي بواسيري منتهي شود.

 

منبع: http://namnak.com/%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D9%88%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D8%B1.p75844

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.