دوشنبه ۱۵ اسفند ۰۱

ليزر و رابربند براي درمان سريع درد بواسير

مطالب به روز پزشكي در حوزه سلامت و درمان بيماريها

ليزر و رابربند براي درمان سريع درد بواسير

بيماري بواسير يا هموروئيد بيماري مقعدي يا نشيمنگاهي است و آمارها از شيوع 75% اين بيماري در ميان جوامع پيشرفته خبر مي دهند. اين ميزان از شيوع بيماري نگران كننده است، زيرا با وجود آنكه هموروئيد بيماري كشنده اي نيست، اما علائم آزار دهنده آن، زندگي فرد را به شدت تحت تاثير قرار مي دهد.

علائم آزار دهنده اين بيماري شامل خونريزي، خارش، درد شديد، عفونت و التهاب و .... موجب شده، بيماران اغلب به دنبال روشي هاي براي درمان سريع، قطعي و فوري بيماري بواسير باشند. ما نيز در اين مقاله به دو روش سريع براي درمان اين بيماري اشاره خواهيم كرد.

درمان با ليزر

بر اساس آمار هاي منتشر شده از نتيجه درمان اين بيماري با ليزر، مي توان دريافت كه ليزر بهترين و قطعي ترين روش است. زيرا بيش از 98 درصد از بيماران به بهبودي كامل رسيده اند.

 براي درمان قطعي اين بيماري لازم است، موضع متورم و عروق بواسيري به طور كامل حذف شوند. در اين روش به جاي استفاده از تيغ جراحي از اشعه ليزر براي برش و قطع ناحيه آسيب ديده استفاده مي شود. از آنجايي كه ليزر انتهاي اعصاب آسيب ديده را ترميم مي كند، بيمار برخلاف روشهاي جراحي درد شديد و يا خونريزي سنگيني را تجربه نخواهد كرد. از طرفي ديگر با ليزر بافت بيشتري از بواسير از بين مي رود، در نتيجه احتمال عود مكرر نيز وجود ندارد.

ليزر به عنوان روش سريع و فوري نيز شناخته شده است، زيرا كه درماني سرپايي بوده و معمولاً در كمتر از نيم ساعت انجام مي شود. همچنين ليزر به سرعت بافت آسيب ديده را ترميم مي كند، بنابراين دوره نقاهت را حداقل به يك سوم كاهش مي دهد.

ليزر عوارضي را به همراه ندارد، اما از مزاياي آن مي توانيم به اين موارد اشاره كنيم :

-      درمان سريع و سرپايي

-      بدون خونريزي يا احساس درد

-      كاهش خطر عفونت و التهاب

-      درمان قطعي

-      مناسب براي انواع بواسير داخلي و خارجي

-      ايمن و بدون خطر

-      هزينه مناسب

مراكز درماني هموروئيد بسياري در كشور هستند و دكتر بيژن عابديان متخصص درمان سريع بواسير يكي از با تجربه ترين پزشكان بوده و مركزي مجهز در حوزه تخصصي ليزر درماني در تهران را چندين سال است كه راه اندازي كرده اند و ميتوانيد بصورت رايگان از مشاوران اين مجموعه راهنمايي بگيريد.

كش لاستيكي 

ديگر روشي كه به سرعت و سرپايي اين بيماري را درمان مي كند؛ رابربند است. در اين روش كه سرپايي و تحت بي حسي انجام مي شود، با استفاده از ابزاري مخصوص كش لاستيكي بر پايه هموروئيد بسته مي شود. هدف از اين كار از بين بردن بافت متورم با قطع خون رساني است. با بسته شدن كش لاستيكي خون رساني در بافت هموروئيدي قطع شده و پس از طي چند روز بافت خشك شده و از مقعد دفع مي شود.

 اين درمان در حين بسته شدن كش و نيز با دفع زائده با مقداري درد و خونريزي همراه است.

از مزيت هاي رابربند مي توانيم به اين موارد اشاره كنيم :

-      درمان سريع و فوري

-      سرپايي و بدون نياز به بستري در بيمارستان

-      هزينه مناسب

-      ايمن

از معايب و عوارض رابربند مي توانيم به اين موارد اشاره كنيم :

-      تنها مناسب درمان بواسير داخلي

-      درد

-      احتمال عفونت

-      ممكن است رابربند درمان قطعي نباشد و بيماري عود كند.


برگرفته شده از ، سايت خبري ايلنا (https://www.ilna.news/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A8%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%87%D8%A7-206/869837-%D9%84%D9%86%DA%AF%D8%B1%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D8%B1%DB%8C%D8%B9-%D9%81%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D8%AF-%D8%A8%D9%88%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D8%B1)

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.