چهارشنبه ۱۷ اسفند ۰۱

آنچه كه بايد درباره درمان بواسير با ليزر بدانيم

مطالب به روز پزشكي در حوزه سلامت و درمان بيماريها

آنچه كه بايد درباره درمان بواسير با ليزر بدانيم

روشي كه امروزه جايگزين جراحي شده، درمان بواسير با ليزر است و در حال حاضر به عنوان بهترين و قطعي ترين روش درمان اين عارضه استفاده مي شود.

روش درمان بواسير با ليزر توسط دكتر متخصص و بصورت سرپايي در كلينيك انجام مي شود و بيمار درد و خونريزي زيادي احساس نخواهد كرد. در روش ليزر آسيبي به بافت هاي مجاور زائده بواسيري وارد نمي شود و اشعه ليزر خود باعث ترميم عروق خوني خواهد شد.

ليزر شامل دو نوع co2 و مادون قرمز (IRC) مي باشد كه از ليزر co2 براي هموروئيدهاي پيچيده و از مادون قرمز به عنوان بهترين راه تسكين و درمان فوري درد بواسير درجه يك و دو استفاده مي شود. در مقابل ليزر دي اكسيد كربن قادر به درمان انواع مختلف هموروئيد (خارجي، داخلي، خوني و ترومبوزه) است و هيچگونه جاي زخم و زائده اي در ناحيه مقعد باقي نمي گذارد.

اگر به دنبال درمان سريع بواسير هستيد، روش ليزر در كمتر از يك ساعت و بدون بيهوشي انجام مي شود و نيازي به استراحت و گذراندن دوران نقاهت نيست. بيمار بلافاصله بعد از اين جراحي سرپايي، مي تواند به منزل برگردد و فقط چند ساعتي تا از بين رفتن اثرات داروي بي حسي زمان لازم است.

ساير مزاياي جراحي بواسير با ليزر شامل اين موارد است:

 

  • از مهم ترين ويژگي هاي ليزر احتمال پايين عود مجدد بيماري است
  • اين روش بصورت سرپايي و بدون بيهوشي انجام مي شود
  • خونريزي و درد در ليزر به حداقل مي رسد
  • تقريبا هيچگونه عوارضي به دنبال نخواهد داشت

هزينه ليزر بواسير

موضوعي كه معمولا باعث نگراني بيماران مي شود، هزينه جراحي بواسير با ليزر است. اين هزينه بر اساس موارد مختلفي مشخص مي شود كه بايد يك به يك آنها را بررسي كرد. مركز درماني، شرايط فرد مبتلا، ميزان پيشرفت بيماري، پزشك جراح و… از فاكتورهاي تاثيرگذار در تعيين هزينه مي باشند.

در روش جراحي سنتي به دليل نياز به بستري شدن در بيمارستان و همچنين دوران نقاهت طولاني تر، هزينه ها افزايش مي يابد و با در نظر گرفتن اين موارد، هزينه ليزر و جراحي سنتي تقريبا يكسان است. در رابطه با اينكه آيا بيمه هزينه ليزر را پرداخت مي كند يا خير؟ بايد بگوييم كه برخي از بيمه هاي تكميلي بخشي از اين هزينه را به عهده مي گيرند.

عوارض ليزر

طبق تحقيقات انجام شده بر روي بيماراني كه از ليزر استفاده كرده اند، اين نوع درمان هيچگونه عوارضي را به دنبال نخواهد داشت. البته تبحر پزشك و نوع دستگاه ليزر هم از نكات بسيار حائز اهميت است.

ادامه مطلب در https://www.asemooni.com/488276/clinicdarman/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.