چهارشنبه ۱۷ اسفند ۰۱

معايب و مزاياي درمان هموروئيد با ليزر

مطالب به روز پزشكي در حوزه سلامت و درمان بيماريها

معايب و مزاياي درمان هموروئيد با ليزر

بيماري بواسير يا هموروئيد (Hemorrhoids) نوعي عارضه دردناك مقعدي است كه مي تواند خونريزي و خارش نيز ايجاد كند. هموروئيد ها، بالشتك ها يا شبكه اي از سياهرگ ها در مقعد هستند. در صورتي كه به هر دليلي اين سياهرگ ها آسيب ببينند، متورم و يا زخمي شوند، اين بيماري ايجاد ميشود. اين هموروئيد ها هم داخل كانال مقعد و هم در خارج از آن قرار دارند.

هموروئيد عارضه شايعي است، آمار ها نشان داده بيشتر از 3/4 جمعيت دنيا در مقاطع مختلف از زندگي خود دچار اين عارضه مي شوند. براي شناسايي بيماري بهتر است با پزشك مشورت نماييد اما علائم بيماري شامل درد، خونريزي، خارش، سوزش، لمس توده در خارج مقعد (هموروئيد خارجي) و بافت گوشتي بيرون زده از مقعد (هموروئيد داخلي) است. در اين مقاله قصد داريم، به راهكارهايي براي درمان سريع، قطعي و فوري بواسير بپردازيم:

درمان قطعي با ليزر

درمان قطعي بواسير با ليزر روشي قطعي است كه در كوتاه ترين زمان ممكن و نيز با هزينه اي مناسب به طور كامل بيماري را برطرف مي كند. در اين روش اشعه قدرت مند ليزر كه از تماس جريان الكتريكي با گاز CO2 به دست مي آيد. موضع متورم را برش داده و قطع ميكند. درمان با اين روش دقت بالايي داشته و مانع از آسيب به نواحي اطراف مي شود. به علاوه چون بافت هموروئيدي به طور كامل از مقعد خارج مي شود، امكان عود مجدد بيماري وجود ندارد. جهت كسب اطلاعات بيشتر ميتوانيد مقاله verywellhealth را مطالعه فرماييد.

نوع ديگري از ليزر وجود دارد كه به ليزر مادون قرمز يا IRC معروف است. اين نوع ليزر موضع را برش نمي دهد، بلكه با تابش اين اشعه سياهرگ بالاي بواسير براي چند دقيقه منقبض و سپس منبسط شده و جريان گردش خون در آن قطع ميشود. در نتيجه بافت بواسيري از بين خواهد رفت.

معايب ليزر درماني

درمان هموروئيد با ليزر عيب يا خطر جدي ندارد و بيماران بدون ايجاد هر گونه مشكلي بهبود پيدا ميكنند. خونريزي و درد خفيف تا ده روز بعد از درمان طبيعي است، اما در صورت درگيري با عوارض جدي لازم است با پزشك در اين مورد مشورت نماييد.

مزيت ليزر درماني

  • درمان سريع و سرپايي

  • بدون درد يا خونريزي

  • بدون ايجاد عوارض و درمان قطعي

  • مقرون به صرفه

  • بدون ايجاد اسكار و جاي زخم آزار دهنده

  • دوره نقاهت كوتاه مدت

  • بدون نياز به بستري در بيمارستان و تزريق داروهاي بيهوشي

  • مناسب براي انواع بواسير داخلي و خارجي

  • درماني بي خطر و ايمن

منبع : مقاله بررسي معايب و مزاياي استفاده از ليزر در درمان هموروئيد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.